2006-10-29

анти-техномаркет

Преди около месец, бях решил да си купувам слушалки. Най-близкият ми "технологичен" магазин е Техномаркет-а в Sofia City Center. Разбира се, за да разбера кой е най-близкия до мен магазин, съм минал през уеб сайтовете им. Та, на страницата на Техномаркет уж има каталог със стоките, техните цени и в кои магазини от веригата е налична всяка стока. Та, съставих си аз един списък на слушалките с марка Panasonic и Sony, които се предлагат с гаранция. (Това, колко много стоки, включително и скъпи, включително и от "големи" марки, се продават без гаранция, успя да ме учуди.) И отивам аз с този списък в магазина и нищо от него не намирам. Може би тук е мястото да спомена и че на страницата им се кипри следното предупреждение:

"Уважаеми клиенти, цените в www.technomarket.bg се обновяват на всеки 1 час. Възможно е несъответствие на посочените цени в сайта от действителните цени в магазините."

То за цените е ясно, а за наличността по магазини??? До края на същия ден наличността на фантомните слушалки в страницата им не се промени, въпреки че не мога да гарантирам дали не се е променила и в самия магазин. Както и да е, подминах случая и две седмици по-късно брат ми, за който всъщност бяха слушалките, си купи някакви - просто отишъл в магазин и си харесал някакви.

Което ни води до днес. От около седмица съм хвърлил око на един комплект зарядно и батерии на промоция в Метро (видях ги от каталога им с промоции). "Малко" отклонение: те в Метро са над това да имат каталог на това какво по принцип има в магазините им, какви са му цените (пък дори и да са от миналата седмица), и дали е в наличност. Съвсем не твърдя, че поддържането на подобен каталог е лека задача, но ако той се опреснява ежеседмично или в краен случай ежемесечно трудността за реализация определено намалява. Но да се върнем на Техномаркет. Днес сутринта трябваше да се разходя до Метро-1 (това на Цариградско шосе) и да си взема зарядното, а след това да си куп някакъв цифров фотоапарат от Техномаркета в Sofia City Center. Обаче нали съм си мързел, реших да проверя дали зарядното го няма и в Техномаркета. Според страницата им го има. Същата цена, същия модел, същите 4 батерии АА от по 2100 mAh, включени в комплекта. (Това, че определен артикул в Метро на промоция е на същата цена като на без промоция в друг магазин, е съвсем отделна тема.) В крайна сметка не можах да реша какъв фотоапарат да си купя - поради прекомерно големия брой мнения, които прочетох :) и отивам до Техномаркета само за да си купя едно зарядно... но какво ме очаква там? Първо, едва намерих комплект с тази цена. Обаче в комплекта самото зарядно е съвсем съвсем различно. По-голямо, по-тежко, по-грозно (въпреки че последното е изцяло субективна оценка). Същата серия - BQ, но някакъв по-стар модел - цифрите определено се различаваха. В каталога на сайта на Техномаркет няма снимка, но в каталога на сайта им модела е съвсем същия като този от Метро, обаче точно тези като от Метро са на други цени и/или с други батерии. Викам си, и аз съм човек, може да съм сгрешил номера, прибирам се и чинно проверявам. Не само че в каталога им няма тази модел, който всъщност имаха в магазина, ами и този който нямаха в магазина си отговаря именно на очакванията ми. Т.е. не може да става въпрос, че наличноста на искания от мен артикул е изчерпана. Което пък поражда през колко време се опреснява онлайн каталога на безумната верига магазини и има ли някакъв контрол или просто са решили да хвърлят зарове. Още едно провинение и ще ги бокотирам, колкото и маловажно за тях да е това. Ако е преди да се спра на модел фотоапарат, ще ме загубят именно като клиент с голяма поръчка.

Хващам се да чета help-а на vim, че да се поуспокоя малко.