2006-05-13

за малко

Вчера почти инцидентно отидох на кино, на "Обещанието" в новооткрития Cineplex. Общо взето останах разочарован:
- билетите се оказаха по-скъпи отколкото очаквах, но поне си попълних списъка с недостоверни източници на информация.
- самото качество на филма беше като на видеокасета от преди 10 години, коята е била изгледана най-малко 100 пъти преди да ми се прожектира.
- ефектите във филма бяха смешни - имаше места, където все едно брат ми ги е правил, но все пак имаше и места където бяха добри, колко добри - достатъчно, като за непретенциозното ми око.
- репликите (а може би преводът) на места не бяха съвсем... подходящи.
- историята е разказана като приказка, разбирай като за петгодишни, т.е. нищо по-дълбоко от две копки с лопатата.
- поуката се опитва да стане ясна, но в крайна сметка или аз гледам прекалено задълбочено или тази поука, която се опитва да се прояви, не успява.
- актьорската игра ми изглеждаше да куца. Не съм добре запознат с традициите на театралните им школи, но не ми хареса, особено на главната героиня.
- и като за капак през по-голямата част от филма се чуваше някакво техно, което бяха надули в съседното помещение. Представете се някаква сцена където фоновата музика е нещо бавно и мелодично и героите въобще не са в настроение за техно и изведнъж салона се изпълва с леееко приглушените, но достатъчно силни ритми. Съвсем неподходящо, още повече за древна китайска историйка. Повече в Cineplex ме съмнява да стъпя. Вярно, че не зависи само от тях (не знам как точно е разпределено кой е собственик на разните кутийки из City Center Sofia), ама това си е направо гавра. Щеше да ми е смешно, ако не беше тъжно.
Все пак историята не е съвсем за боклука и може очакванията ми да са били неправилно изградени. Има какво да се каже с историята, има и няколко сполучливи визуални хрумвания, но в крайна сметка бих си спестил гледането на филма, ако предварително знаех какво ще се окаже мнението ми. Просто не ми даде нищо достатъчно ново - нито идейно, нито визуално.

No comments: